Pages

Tuesday, October 16, 2012

leka

salam.

lekanya aku tentang hubungan aku dengan ALLAH.
lekanya aku dengan semua yang ade.

bila keseorangan aku rasa sunyi, padahal bukan aku sorang tapi aku ade ALLAH. 
aku selalu leka dengan perkataan keseorangan itu.

bila aku ade masalah, aku sedih sangat sampai aku rasa tak beruntung. 
padahal ALLAH bagi sesuatu ujian itu untuk bagi aku lebih sabar.
lekanya aku dengan takdir yang ditentukan untuk aku.

aku juga selalu menyesal dengan apa yang berlaku dalam hidup aku.
padahal kita hanya mampu merancang ALLAH yang menentukan. 
dan apa yang ALLAH beri itu sebenarnya ada hikmah.
ada baiknya. ada sebabnya.
tapi aku leka dengan perasaan yang tidak wajar.

aku selalu berfikir kenapa yang lain cantik yang lain hensem, 
sedangkan ape yang aku ada, aku perlu bersyukur.
orang lain mungkin kurang bernasib baik.

banyak mende yang aku leka.
doakan agar aku kuat.
:(

love, 
rusyie.
 

2 comments:

  1. InsyaAllah..Allah tahu apa yg terbaik utk hambanya..rusyie mesti kuat! =)

    ReplyDelete