Pages

Tuesday, October 30, 2012

berbeza

salam and hi.

semalam aku berborak dengan seseorang ni. dia bercerita tentang hidupnya yang susah sangat dulu.
aku dengar, aku sebak sangat. jauh beza ape yang dia lalui.

 contoh 1: dulu  merungut untuk mendapatkan apa yang  diingini. contohnya, time sekolah dulu, merungut nak tukar beg baru, kasut baru sedangkan ada orang yang nak tukar setiap tahun pun susah. ini membuatkan aku sedar dan seharusnya bersyukur.

contoh2 : bila duduk jauh dengan family ni, banyak benda depend pada kita sendiri seperti manage duit yang kita dapat and kira budget cukup2. cuba bayangkan orang yang lagi susah, yang nak makan pon kena ikat perut. kita dapat makan kita merungut makanan tak sedap dan membazir sedangkan ada yang tidak ada makanan.

kita rasa kita susah tapi sebenarnya lebih ramai manusia susah.  bersyukurlah dengan apa yang ade. jangan terlalu merungut. sabar itu indah. setiap sabar itu ade hikmahnya. 

serta aku sangat bersyukur ade mereka dalam hidup aku. 

cinta aku sampai ke jannah. 


bawah ni, diantara kawan2 yang amat disayangi. ade lagi tapi tiada gambar. 





terima kasih ya ALLAH. bagi mereka dalam hidup aku.

love, 
rusyie.

No comments:

Post a Comment