Pages

Tuesday, October 23, 2012

kenapa aku masih single.

salam.

kenapa aku masih single?
kenapa aku masih solo? 
kenapa aku masih sendiri?

tetibe rasa nak buat entry pasal soalan2 diatas yang sama maksudnya.
sebab selalu orang akan tanya.
kau ade pakwe?
kau ade boyfriend?
bila nak makan nasi minyak?
aku search kat google.
terjumpa banyak yang menulis tentangnya.

syira pernah cakap kat aku : kita masih single, sbb lelaki yang betul2 untuk kita masih kabur2 mencari kita. aku cuma gelak jela.

dari dalam hati, kadang2 jeleous juga dengan orang yang dah berpunya semua.
tapi aku penah terbaca maybe lelaki yang menjadi suami kepada kita, masih menyiapkan diri untuk membimbing kita nanti.
dari situ, aku mula merasai jodoh semua datang dari ALLAH. aku tidak perlu risau. aku tidak perlu cemburu.

untuk yang masih single, tenangnya. kita jaga hubungan dengan ALLAH. banyak2 kan berdoa.

baca ni : iluvislam

Kadang-kadang ALLAH sengaja bagi kita rasa sunyi walaupun ada insan yang menyayangi kita di sekililing kita sebab ALLAH rindu nak dengar kita MENGADU dan SUJUD kepadaNYA ♥


love, 
rusyie.

No comments:

Post a Comment