Pages

Sunday, April 7, 2013

abah

assalamuailakum.

hi korang. rajin kan update blog. tadi tengok satu video pasal ayah. so boleh tak entry ni nak cerita pasal my cinta hati iaitu abah. lelaki paling kacak.

abah, penasihat terbaik n penjaga terbaik.
selalu bagi nasihat, kadang kadang boleh buat aku sentap. mean ke arah kebaikan.
selalu melawak, sampai menitis air mata sebab gelak.
menjaga diriku agar tak jauh dariNya.
memberi rasa terjaga dengan kasih sayangnya.

pertama, abah terlalu menjaga diriku. menjaga hidupku. before aku dapat abiskan SPM, abah tak bagi aku ada hp sendiri, tak bagi aku keluar dengan kawan kawan, kemana saje abah hantar dan amik n banyak lagi. dia takot terikut dengan mende tak elok. aku faham hati seorang abah pada anak perempuan sulungnya. 

kedua, kerja. lepas SPM, dia tak bagi aku kerja. tapi dia cakap camni, ida belajar kete,amik lesen nanti senang. so mula mula sedih gak. tapi lama lama paham. after diploma, abah bagi kerja tapi bagi yang dekat dekat je. so urm memang sangat dekat lah kan. berjalan kaki je. hihi. then bila dah keje bagitahu abah pasal keje. itu baru sikit nak handle, dah merungut. nanti dah kerja betul betul, lagi banyak orang nak handle, lagi banyak karenah orang kena tempuh. betul kata abah so kuatkan hati tempuh onak duri. erk.

ketiga, abah selalu ajar pergi rumah orang, tolong orang tu. mula mula malasnya. malasnya. tapi lama lama mende tu menjadi biasa. kalau kat rumah, waktu tengahari abah suruh tolong bonda kat dapur. sampai sekarang dah biasa tengahari di dapur. haha. tapi memasaknya tak pandai pandai juga, ada kat dapur je lebih.hihi.

banyak lagi pengorbanan abah. banyak lagi. sehingga aku tak mampu nak luahkan segalanya. abah jaga aku dengan baik. banyak nasihat abah sehingga kini tersemat di hati. sayang abah.
 

love,
rusyie.

No comments:

Post a Comment