Pages

Thursday, May 23, 2013

minggu ketiga belas.

assalamuailakum.

minggu ke tiga belas : done!
yeay next week last kuliah.
1 group assignment lagi tak siap. 2 quiz lagi. insyaallah boleh punya.

dari sem 1 hingga sem 2 ni aku ikot satu program ni. program bahasa arab. 
semalam last day program. sobs.
banyaklah aku dapat. dari study bahasa arab n sampai tazkirah. 
bahasa al quran. bahasa jannah. syukur sangat dapat study bahasa ni. 
pernah study pon masa tadika n sekolah rendah.
actually program ni bukan lah study semata mata, banyak aktiviti best. 
ada munazarah (debat), taqdim al mashru'at (presentation), kalam jamaie (coral speaking).


bersama muni n ena. kawan zaman dip lagi. 
coral speaking sama sama. 
jubah hitam n tudung mengikut baris. baris pulak mengikut ketinggian. agak korang aku baris mana? okbai.
 kawan kawan gaduh aku.


 mereka pon ade. comel je diaorang sebut perkataaan2 arab. dorren n chin pakai baju kurung, cho bee pakai jubah. first time tengok mereka pakai macam ni.cute kann.

 sebelum program ni, aku kena hafal skrip tu. tapi nasib baik ada soya. lega sikit tekak. *ngade*
padahal mmg setiap kali program ni akan dapat soya takpon laici takpon epal punya air. serta biskut lagi.

 yang ni paling terkejut. hadiah dari ustaz n ustazah untuk kehadiran n komitmen. ade 120 n keatas student, mereka pilih hanya 30 orang je. ada 7 group semuanya. aku group last sebab dia letak berdasarkan nama. aku kan R so last last lah.gitu. mula mula aku rasa macam tak dapatnya. sebab penah jugalah tak datang sebab ada kerja lain. kurang dari dua lah. nama yang ke 30 itu aku, bangun n sure la muka terus senyum. haha. annoying okay. komitmen tu kot. thanks ustaz sebab memilih saya.


 tengok tangan ketar sebab tak sabar tambah excited nak gigit kek ni. selepas ni kalau tanya kenapa aku makin berisi, ini jawapannya sebab dalam unisza dah ada kedai kek.tapi best.

 muka kenyang tak lagi ketar. yeay. tak drive so boleh perasan sekejap. 

panjang entri kali ini. tetibe rajin.

senyum sokmo. 

p/s: rindu kedamaian kuantan.

love,
rusyie.


No comments:

Post a Comment