Monday, September 30, 2013

realiti hidup

assalamuailakum.

"tak semua orang akan suka kita"

yes. tapi kita kena tengok apa yang diaorang tak suka kita tu. 

antara contohnya: 
 
1) kononnya kita guna barang orang, then buat suka hati, rosak ke. 
lagi terasa di hati bila eh yeker aku pinjam?, rosak ke?, lupelah.

2) buat salah tapi buat tak tahu. hmm. macam no satu, rosak then buat tak tahu. orang lain pulak duduk sibuk baiki then kau senang lenang. kemain. contoh lain seperti buat salah then cakap sorry pon lupa..

3) just fikir your own safety. yes, penting. tapi kan hm harus juga fikir yang lain. macam tau dah benda tu bahaya, then biar je orang lain terancam. 


cuba kita berada di dalam orang lain punya kasut. mesti kita rasa benda yang sama. perlahan lahan berubah insyaallah kita boleh. 
 

#notetoself

love,
rusyie

No comments:

Post a Comment