Thursday, March 12, 2015

menjaga hati

assalamuailakum.

pernah tak korang rasa korang jaga hati orang, tapi rupa rupanya tidak? *setuju sila senyum*

kita memang semahu mahunya nak orang suka kita, terima kita seadanya.

tetap kita ni manusia, memang akan ada yang suka, ada yang tak suka. betul x? *setuju sila senyum lagi*

so kalau kita nak orang jaga hati kita, kita kena jaga hati orang.

sebagai satu contoh, sorang dari kawan ada cerita yang kawan dia sentap, sebab dia datang satu tempat tu tak jumpa dia, kadang kadang pelik kena sentap ke? eh kadang kadang memang kena sentap bila ada masa terluang tapi berlalu begitu saje. tapi macam dia, dia pergi situ ada hal, ada kerja. hah pastu terus dicop "sombong". 

ingat tahu tanya dulu, jangan main terjah je marah tau?

susahkan nak jaga hati perasan orang ini. sebab kadang kadang hati perasan kita sendiri tak terjaga. kadang kadang penat kan. 

so bila kita sedang marah, ada yang boleh buat kita lega, sebagai contoh amik wudhu, solat, mengaji, insyaallah tenang. tapi kita sebagai orang islam jangan lah bila sedang sedih ,marah je ingat ALLAH. sebab ALLAH always ada untuk kita. disaat kita gembira, kita patut bersyukur pada NYA. banyak lagi benefit bila kita mencintai ALLAH. bukan banyak tapi terlalu banyak. semoga kita dapat memberi ketenangan pada hati kita. #notetomyself 

satu lagi, senyum lah selalu. eh senyum pon sedekah tau. kalau kita belum mampu nak bagi harta benda, dengan senyuman pon boleh bagi kita pahala. dan senyum juga mampu buat orang lain tersenyum. tapi jangan senyum 24 jam nanti orang ingat ... heee. senyum pon boleh jaga hati orang. tu yang penting. go guys :)

:) 

No comments:

Post a Comment